miercuri, 7 august 2019

Primul pas - T - 146

Salut,
In sfarsit m-am hotarat sa incep un program personal care sa se numeasca "Primul Pas". De ce acest nume? Pentru ca, daca il duc, cu succes, pana la capat, va fi primul meu pas dintr-o serie lunga de schimbari.

In ce consta Primul Pas?

Acest program cosnta in 146 de zile in care vreau sa mananc sanatos, sa fac miscare si sa nu ma mai uit la TV. 146 de zile pentru ca atatea mai sunt pana la data de 31 decembrie 2019 cand voi trage linie si voi vedea ce am realizat.

Voi incerca sa postez zilnic ce am facut, cum am evoluat, ce schimbari resimt la nivel psihic sau fizic. Sunt convins ca de la un punct in colo schimbarile psihice vor fi majoritare.

In acest program ma voi axa majoritar pe mancat putin dar doar produse de calitate. Momentan nu cred ca sportul te ajuta la slabit. Sportul te ajuta la schimbarea starii de spirit, la energie suplimentara, la a avea o ocupatie, dar consumul de calurii prin sport nu poate sa tina pasul cu aportul de calorii din mancare. Mai mult, sportul facut in momnete nepotrivite poate duce la epuizare, scaderea motivatiei si renuntarea la programul de slabit.
Din experienta, desi la inceput sportul iti da multe satisfactii, dupa aproximativ 3 saptamani duce la aparitia unei stari de epuizare mentale care cu greu poate fi depasita de motivatia initiala. Mai ales ca si aceasta scade dupa cateva saptamani de foame si frustrari alimentare.
Prin urmare, voi incepe doar prin reducerea portiilor la cel putin jumate, eliminarea anumitori tipuri de mancare si un program zilnic mult mai echilibrat. Prin program echilibrat ma refer in primul rand la culcat devreme, eliminat televizorul, jocurile pe calculator si pe telefon precum si retelele sociale. Voi insista in schimb pe plimbari, citit, ascultat muzica, dusuri dese si meditatie.
In plus, voi incerca sa renunt la orice fel de ganduri ar putea sa imi consume resursele in mod inutil. Ma refer la chestii legate de fima care imi induc panica, dezamagirea, invidia, sau alte ganduri descurajante.
Acest program "Primul Pas" vreau sa aiba ca efect schimbarea mea din punct de vedere comportamental. Din aceasta cauza nu vreau sa tin cura de slabire dupa numarul de calorii sau dupa numarul de kilograme. Nu cred ca exista om care sa nu stie cand e gras si cand nu. Prin urmare ma voi lega de slabit ca si principiu, dar scopul principal este sa imi schimb tabieturile, mentalitatea, energia si viata. Vreau sa fiu mai pozitiv, mai increzator in propria persoana, mai spontan si mai atragator in ochii mei.
Probabil ca de-a lungul postarilor voi reveni si cu chestii tehnice si cu planuri, schite sau alte forme de organizare dar, pe moment, cred ca e suficient.

Cu ce incep:
1. masa de dimineata a fost formata din 80 grame de cereale tip seminte plus lapte.
2. la pranz vreau sa ma duc la Rita sa mananc o ciorba de legume.
3. pentru seara am sa imi iau niste morcovi, o vanata si un dovlecel ... am sa le fac ca o mancarica pe care am sa o mananc goala.
4. Nu am sa ma mai uit la tv, am sa citesc si am sa incerc sa ma culc la ora 21:30 - 22:00 cel tarziu
5. In cazul in care am sa simt ca nu am ce face pana la acea ora, am sa ies la o plimbare.
6. Incerc pe cat pot sa evit sa folosesc telefonul pentru altceva decat mesaje importante si muzica. Trebuie sa fac si o cura de dezintoxicare cu informatii de tip scandal, politic sau alt fel.

Desi programul va presupune sa ma retrag mult din viata de familie, este lupta mea personala pe care trebuie sa o duc pana la capat. In caz contrar, ii voi ura pe cei de acasa si probabil voi fi nevoit sa ma retrag din motive de sanatate.

Succes!

Update aceeasi zi ora 19:30

La ora 13 am mancat un ou fiert si jumatate de rosie.
La ora 17 am mancat niste branza de vaci amesrecata cu putin ulei de masline si condimente plus varza chinezeasca
Pentru diseara am in plan o sticla de chefir cu 0.7% grasime (34 cal/100ml). Sticla are 900 ml deci cam 300 calorii ar fi.

Am baut doua cani cu ceai de ghimbir si acum am inca un ceai cu diverse.
Dimineata am baut o cafea cu o lingura de zahar.

Am citit, mai citesc si fac o baie.

Pana acum e ok dar simt ca ma gandesc cam mult la.proiectul asta. Sper ca in zilele ce urmeaza sa imi gasesc ceva de facut care sa imi ocupe timpul

Revin daca e cazul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu