vineri, 7 decembrie 2018

Sa scrii nu e usor

Incerc sa scriu. Am scris un timp dar mai tarziu m-am oprit. De ce? Nu stiu. Pentru ca am transformat scrisul intr-o afacere, pentru ca am ajuns sa cumpar texte si sa le vand, pentru ca de la scris am trecut la corectare pentru ca de la cateva texte pe zi corectate am ajuns la cateva zeci pe zi. Si pentru ca numarul mare de articole pe care le citeam zilnic si lunar au ajuns sa ma inhibe.
De multe ori, de cele mai multe ori am avut in fata ochilor texte oribile, texte incoerente pe care am incercat sa le reformulez, sa le completez astfel incat sa le pot da mai departe. 
Concluzia?
Am ajuns sa nu mai stiu sa scriu, sa nu mai am incredere in ce public, sa mi se para tot ce fac de o slaba calitate incat m-am blocat.

De ce vreau sa scriu?

Lucrez intr-o industrie in care consinutul scris in principal este baza. Dar cel de calitate. Din acest motiv am nevoie sa scriu. Din acest motiv am incetat sa mai scriu. Pentru ca am nevoie enorm de mult de continut scris dar de calitate. Lipsa de incredere in ceea ce as putea produce m-a facut sa intru intr-un blocaj urias. Din aces motiv incep sa intru intr-un fel de depresie profesionala. Simt ca nu reusesc sa mai inaintez.
Am inceput sa cumpar mai multe articole pentru a inlocui lipsa continutului propriu. Pentru ca articolele de calitate costa foarte mult am ajuns sa iau in continuare continut mediu ca si calitate. 
Ce e de facut?
Am inceput sa citesc carti. Carti despre cum sa scrii bine, sau cum sa scrii si atat. Am citit bloguri, forumuri si tot ce mi-a picat in mana. Am cautat metode de a trece peste blocajul meu. Am cautat solutii incat sa pot reincepe sa scriu. Mi-am cumparat un monitor mai mare, o tastatura mai comoda, o lampa de birou mai luminoasa, am incercat orice mai putin un lucru.

Ce ne invata marii contenti

Dupa ce am incercat toate solutiile pe care mi le-am imaginat. Dupa ce mi-am schimbat totul pe birou, dupa ce am incercat scheme, organizatoare, scris pe hartie, scris in Word, in NotePad, sau in orice alt editor am gasit pe internet, mi-a ramas o singura solutie.
Desi sunt bloguri care propun metode care mai de care mai ciudate sau mai articstice de a scrie, in toate cartile scrise de contenti cunoscuti, am gasit o idee care se repeta. Pe langa toate sfaturile lor, cei care creaza continut zilnic, cei care scriu si traiesc din aceasta preocupare sau hobby, toti spun ca pentru a invata sa scrii trebuie sa scrii. 
E singurul lucru pe care nu l-am incercat pana acum. Sa scriu de dragul de a scrie. Sa scriu fara sa imi pese de calitate, de greseli, de coerenta sau de cantitate. Sa scriu incat sa ajung sa nu mai vorbesc cu mine insumi ci sa imi astern gandurile pe "hartie".
Asta incerc sa fac in acest blog. 
Tot ce voi scrie aici are ca scop deblocarea gandurilor mele. Are ca scop eliberarea de frici de idei preconcepute sau delipsa de idei. Pentru ca sunt convins ca dupa ce am citit cateva zeci de mii de articole pe diferite teme, dupa ce am citit mii de pagini de blog, unele de calitate, altele fara sens, pot spune ca undeva acolo stiu cum trebuie sa sune un text bun. Problema e ca nu stiu sa il scot la suprafata.
Daca citeste cineva aceste randuri, cineva in afara de mine, :), am sa il rog sa imi scuze greselile, lipsa de coerenta sau temele plictisitoare pe care le voi aborda. Nu scriu decat pentru mine, pentru a scapa de inhibitie.
Cam atat pentru acest articol. Pentru ca de acum, ce urmeaza tine de imaginatie, nevoie sau chef. Dar sunt convins ca ceva va iesi zilnic. Pentru ca asta e solutia pe care o incerc: Sa scriu zilnic, cat mai mult, orice. Daca functioneaza metoda, vom vedea pe blogul acesta din evolutia lui.
Succes mie! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu